اطلاعات جامع گردشگری ایران

معرفی اطلاعات جامع در مورد مناطق دیدنی و جاذبه های گردشگری و توریستی شهر ها و روستاهای ایران

اطلاعات جامع گردشگری ایران

معرفی اطلاعات جامع در مورد مناطق دیدنی و جاذبه های گردشگری و توریستی شهر ها و روستاهای ایران

چهارشنبه, ۱۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۰۵ ب.ظ

آداب و رسوم عید نوروز در خراسان رضوی--سیتی پدیا

نوروز مهم ترین و کهن ترین عید مردم ایران و یادگار چندین هزارساله ایران زمین، از جمله خراسان است. عید نوروز سده ها پیش از زرتشت هم وجود داشته و نخست یک جشن ملی و باستانی بوده است ولی بعدها به دلیل رویداد هایی که هم زمان با نوروز بوده، به ویژه روایت هایی که درباره این رویدادها در آثار تاریخی و مذهبی آمده است، این عید جنبه دینی نیز به خود گرفته و بزرگی و اهمیت بیشتری یافته است.

دراستان خراسان همه مردم به آداب و رسوم نوروز پای بند وعلاقه مند هستند. آنها چند روز دست از کار می کشند و غرق در خوشی و سرور می شوند و با تهیه خوراکی های متنوع از قبیل شیرینی ها و آجیل، شادی را به زندگی شان می آورند و برای پیوند با سرسبزی بهار، گندم و عدس سبز می کنند، لباس نو می پوشند، اسپند دود می کنند، تخم مرغ می پزند و آنها را رنگ می کنند. خراسانی ها هم مانند دیگر ایرانی ها ابتدای سال نو به دیدن بزرگان فامیل رفته، سپس به دیدن سایر خویشان، دوستان و نزدیکان خود می روند، سال نو را به هم تبریک گفته و به همدیگر هدیه می دهند.
از چند روز مانده به عید، همه...

برای دیدن ادامه مطلب روی >> نوروز کلیک کنید

آداب و رسوم عید نوروز در خراسان رضوی
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۷/۱۲
سیتی پدیا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی